• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • СТОП булінгу

Що таке булінг ...

/Files/images/Телефони.jpg

/Files/images/булінг1.jpg/Files/images/булінг2.jpg

Відповідно до інформації поданої у листі Уповноваженого Президента України з прав дитини від 01.10.2020 № 15/3-07/1686 та інформаційних даних світового огляду впливу пандемії короновірусу, діти в період карантину стали проводити на 80% більше часу онлайн, разом з тим підвищилось звернення щодо випадків булінгу з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, а сексуальна експлуатація дітей в інтернеті збільшилась в двічі.

Урядом Президента України створена цілодобова безкоштовна державна консультаційна лінія за номером 1545 (далі обрати 3) щодо безпеки дітей в Інтернеті, на яку можуть звертатись діти, батьки та спеціалісти що працюють з дітьми.

З метою профілактики та захисту дітей від шантажу в цифровому просторі, сексуального насильства та експлуатації, відділом забезпечення діяльності Уповноваженого Президента України з прав дитини надається для транслювання відеоролік STOP Sexting, що носить соціально значимий, некомерційний характер (http://stop-sexting.in.ua/).

Нормативні документи

1. Наказ про запобігання булінгу в закладах освіти комунальної власності м.Білої Церкви

2. Наказ департаменту освіти і науки

3. Наказ МОН 1 9-486

4. Булінг. Закон + відповідальність

Булінг в освітньому середовищі — чинники виникнення та існування, способи запобігання у класних колективах

За даними ЮНІСЕФ, з проблемою булінгу в Україні протягом останніх трьох місяців стикалися 67% опитаних дітей віком від 11 до 17 років. Майже чверть самі стали жертвами булінгу, при цьому майже половина з них нікому не розповідали про ці випадки. Саме проблема булінгу стала предметом обговорення на педагогічній раді. Доповідач заступник директора з НВР Дріго І.В. зазначила, що булінг (цькування) - це діяння "учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю". Вчитель історії Студент Л.І. зазначила, що за доведені випадки булінгу штрафуватимуть батьків дітей, які це роблять, і вчителів, якщо вони про такі випадки не повідомили поліцію. Рішення про штрафи має ухвалювати суд. Штрафи за булінг становитимуть - від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 850 до 1700 гривень або від 20 до 40 годин громадських робіт. Якщо цькування сталося повторно або групою осіб, штраф буде більшим - від 100 до 200 мінімумів (1700 - 3400 гривень). Психолог школи зробила аналіз опитування здобувачів освіти, батьків та вчителів щодо до даної проблеми, підвівши підсумки та яскраво показавши їх у вигляді діаграм. На закінчення вчитель Сливка А. М. провела тренінг, на якому вчителі розібрали ситуацію боулінгу з точки зору учасників процесу:жертві, спостерігача та агресора, вирішували ситуації булінгу, давали поради учням, як не дати булерам зломати жертву, як вийти із ситуації та допомогти одноліткам чи друзям. Зараз відбувається реформа освіти, створюються певні нові вимоги до сучасної української школи. Серед вимог і очікувань педагогічного колективу БНВО «Звитяга», якою має стати школа після реформування, — те, що вона стане комфортним середовищем для кожної дитини, незалежно від її віросповідання, кольору шкіри, особливостей здоров’я, походження.

/Files/photogallery/719/IMG_3333.JPG

Правила поведінки дітей

1. Правила поведінки учнів базуються на законах України, постановах Міністерства освіти та науки України , органів місцевого самоврядування, Статуті школи.

2. Учень приходить в школу за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя до майбутнього уроку.

3. Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики і інші одурманюючі засоби і отрути, а також токсичні речовини і таблетки.

4. Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

5. Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її території в урочний час.

6. У разі пропуску занять учень зобов'язаний пред'явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів учень зобов'язаний представити довідку з медичної установи.

7. Учень школи повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчаткам.

8. Поза школою учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім'я школи.

9. Учні бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.

10. До учнів, які привласнили чужі речі, застосовуються дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.

11. Учні, які знайшли втрачені або забуті, на їх думку, речі, належить здати черговому, який знаходиться на першому поверсі школи, черговому вчителю, класному керівнику або шкільній адміністрації.

12. Булінг є неприпустимою формою поведінки учнів у школі та за її межами.

13. Не дозволяється жувати гумку, учні можуть користуватися на урокахгаджетами лише для навчання.

14. Учень зобов'язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.

15. На першу вимогу вчителя учень зобов’язаний давати щоденник.

16. Учень повинен щодня вести записи домашніх завдань у щоденнику.

17. Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, інструменти і письмове приладдя.

Алгоритм дій у випадку цькувань

  1. Якщо дитина стала свідком або жертвою булінгу в закладі освіти, передусім вона може розказати про це батькам, вчителю, психологу або безпjсередньо директору.
  2. Окрім цього, дитина може звернутись на гарячу лінію ГО "Ла Страда - Україна" з протидії насильству в сім'ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім'ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безплатної правової допомоги.
  3. Якщо педагог або інший працівник закладу освіти став свідком булінгу, то він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.
  4. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу.
  5. Керівник закладу розглядає таке звернення та з'ясовує усі обставини булінгу. Надалі він скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії.
  6. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то очільник закладу зобов'язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  7. У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України.

За будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.

Склад комісії закладу з розгляду випадків булінгу

Голова комісії - Ошийко Я.Ю. - директор БНВО "Звитяга"

Члени комісії

  • Студент Л.І. - учитель історії та права
  • Бєлуха І.О. - практичний психолог, соціальний педагог
  • Тесак Л.Л. - учитель основ здоров'я
  • Нестройний О.Г. - представник батьківської громадськості
  • Макаренко О.О. - учитель початкових класів

Уповноважена особа закладу для здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства (булінгу) та / або отримання заяв / повідомлень від постраждалої дитини чи інших осіб - Дріго І.В. - заступник директор з навчально-виховної роботи

Порядок подання (з дотриманням конфідеційності) заяви про випадки булінгу

1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2. На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).

3. Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.

5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.

2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор ліцею повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

/Files/images/rk2021/IMG-1337f7d49ae282cbba8de7cbe4cb796c-V.jpg


План заходів БНВО "Звитяга"

1. Захист прав та інтересів дітей

  • Удосконалити систему виявлення, контролю та соціальної роботи з дітьми, які опинилися в несприятливих умовах через складні життєві обставини батьків, забезпечення захисту їх прав.
  • Забезпечити невікладне реагування на випадки загрози життю та здоров'ю дітей, прояви насильства в сім'ї та їнші форми жорстокого поводження з дитиною.
  • Забезпечити раннє виявлення, облік та охоплення соціальними послугами сімей з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах.
  • Охопити соціальними послугами всі сім'ї, у яких виховуються діти з особливими потребами.
  • Проводити інформаційно-просвітницькі заходи з метою запобіганню залучення дітей до жебракування, бродяжництва, пияцтва, злочинної діяльності, випадків насилля в сім'ї, інших форм жорстокого поводження з дитиною та своєчасно інформувати про ці випадки правоохоронні органи.
  • Широко залучати органи учнівського самоврядування та батьківську громадськість до профілактичної роботи з попередження дитячої бездоглядності, безпритульності, злочинності та правопорушень серед неповнолітніх, урізоманітнювати форми роз'яснювальної роботи з батьками щодо виконання ними своїх обов'язків з виховання дітей., підвищення рівня їхньої педагогічної компетентності з питань громадянського і морально-правового виховання дітей у сім'ї.
  • Систематично проводити взаємооблік дітей, які вчинили правопорушення та злочини, уживати заходів щодо оперативного обміну інформацією про загрозу вчинення дітьми протиправних дій чи можливості втягнення їх у протиправну діяльність з метою запобігання цим негативним явищам.
  • Систематично проводити просвітницьку та роз'яснювальну роботу серед сімей, у яких може виникати реальна загроза вчинення насильства або вже було вчинено насильство, про права, заходи і послуги, якими вони можуть скористатися.
  • Виявляти причини та умови, що сприяють вчиненню дітьми булінгу, суїциду. Проводити профілактичні заходи та роз'яснювальну роботу серед дітей.
  • Запровадити в освітніх закладах міста методику виявлення педагогами і методичним персоналом дітей, які мають ознаки залежності від алкоголю і наркотичних речовин, які страждають від домашнього насильства чи знущання однолітків.
  • З метою раннього виявлення, профілактики й лікування наркоманії та алкоголізму в дітей терміново направляти (за згодою батьків) до спеціалізованих медичних установ тих учнів, стосовно яких є інформація про вживання ними наркотичних засобів, психотропних речовин, алкогольних напоїв тощо.

2. Забезпечення права на освіту та всебічний розвиток

  • Забезпечити дотримання прав дітей на повну загальну середню освіту. Уживати невідкладних заходів щодо охоплення всіх дітей шкільного віку навчанням, контролювати відвідування дітьми навчальних занять. Своєчасно виявляти дітей, які більше 10 днів без поважних причин не відвідують заклад освіти, залучати їх до навчання та проводити з їхніми батьками відповідну профілактичну роботу.
  • Провести інформаційно-роз'яснювальні заходи з підвищення рівня обізнаності дітей щодо ВІЛ/СНІДу, туберкульозу та наркоманіїї, формування толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих, хворих на СНІД і наркоманію засобами інформування 100% дітей старшого шкільного віку.
  • Сприяти підвищенню рівня обізнаності учнів закладу з правових питань засобами проведення тематичних місячників, декад, тижнів, днів та інших заходів у рамках проекту "Я маю право", Всеукраїнського тижня права тощо.
  • Провести профілактичну та роз'яснювальну роботу серед батьків з метою запобігання жорстокому поводженню з дітьми.
  • Залучати дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей із сімей, які опинились у складних життєвих обставинах до занять у гуртках, студіях, секціях, організованого дозвілля та відпочинку в позаурочний час шляхом надання їм безоплатних чи частково оплачуваних послуг.
  • Забезпечити в закладі розвиток гурткової роботи, організованого дозвілля школярів шляхом максимального залучення педагогів, батьків та громадськості.
  • Створити безпечні умови перебування дітей у закладі, а також у місцях організації відпочинку.

3. Науково-методичне, інформаційне та кадрове забезпечення

  • Проводити в закладі для педагогічних працівників, батьків та дітей правороз'яснювальну роботу з питань профілактики жорстокого поводження з дітьми, правових наслідків учинення неповнолітніми правопорушень і злочинів та проявів асоціативної поведінки, булінгу; популяризувати знання щодо переваг здорового способу життя, формування навичок культурного проведення дозвілля тощо.
  • Створити консультпункт для батьків щодо попередження насилля в сім'ї, булінгу та інших порушень прав дітей.
АНТИБУЛІНГОВА ПОЛІТИКА

Щорічно в Україні з 25 листопада по 10 грудня проводиться Всеукраїнська акція “16 днів проти насильства”, яка з 1991 року підтримується міжнародною спільнотою. Ось і в БНВО «Звитяга» дана акція стартувала 25 листопада в Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок.

Будь-які прояви насильства над людиною, незалежно від її статі, є порушенням її прав. Так, в нашому закладі протягом акції відбувалося чимало заходів на формування учнівської свідомості щодо нетерпимого ставлення до насильства.

З метою попередження проявів жорстокості та насилля з 25 листопада по 10 грудня проводилася Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства». В школі відбулася профілактична загальношкільна акція “Синя стрічка – проти насильства”. Відомо, що синя стрічка символізує синці на дитячому тілі та водночас синій колір служить постійним нагадуванням про те, що необхідно боротися з насильством. Для кращого візуального сприйняття акції учнівське самоврядування, підготували символічні сині стрічки, які прикріплювали всім учням і вчителям, котрі брали участь в акційних заходах.

Ще одним досить хорошим антинасильницьким заходом став відеоролик “Розірви коло”, який зняли учасники учнівського самоврядування БНВО «Звитяга». У межах Всеукраїнської акції “16 днів проти насильства” у закладі проведено виховні бесіди з нагоди Всесвітнього дня Боротьби зі СНІДом (флешмоб «Червону стрічку носять небайдужі») та уроки толерантності з нагоди Міжнародного дня людей з інвалідністю.

Переглядали відеофільми про форми й види насильства та дискутували на тему його уникнення. Говорили про гендерну рівність та малювали малюнки до теми акції.

Увазі користувачів бібліотеки була представлена постійно діюча під час акції виставка.

В стінах школи були розміщені інформаційні стенди для учасників освітнього процесу «Протидія насильству у сім’ї».

Для учнів початкової школи відбулася виставка дитячих малюнків, соціальних плакатів «Дитяче мистецтво проти насильства»; виставка малюнків «Щаслива сім’я – без насильства»; флешмоб «Наші долоньки проти насилля» .

Класними керівниками та психологом були проведені лекції та бесіди на теми: «Домашнє насильство», «Рабство та його сучасні прояви», «Насильство – аспекти, проблеми, відповідальність, шляхи уникнення», "Мій вибір: життя без насильства», "Я влаштовуюсь на роботу”, "Робота за кордоном: міфи та факти”.

Було проведено години спілкування до міжнародного дня прав людини « Чи знаєш ти свої права та обов’язки?». Учні ознайомились з правами, які мають громадяни України, та правами, які мають діти у нашій державі згідно з Конвенцією ООН про права дитини.

Метою проведення акції “16 днів без насильства” є привернення уваги учнів до проблем насильства в дитячому та учнівському колективах та протидії насильству в сім’ї.

Будьте уважними до людей та особливо дітей, які вас оточують, та не залишайте їх у біді.

/Files/images/karantin/IMG-15dc9cfc9355723b0d0b7e1aa2dd0330-V.jpg


План заходів щодо попередження насильницької моделі поведінки, випадків булінгу на 2021/2022 навчальний рік

Згідно з планом роботи психолога, протягом тижня "протидії булінгу" здобувачі освіти БНВО "Звитяга", під керівництвом практичного психолога Бєлухи І.О. переглянули повчальні мультики. "Не треба ображати друзів"

Перегляд відеороліків "Жорстокість, що зашкалює…"

Перегляд та обговорення відеофільму "Булінг. Способи самозахисту"

Презентації "Кібербулінг: безпечне віртуальне спілкування"

Проведено квест-уроки " Зупинимо булінг разом". Класними керівниками були проведені виховні години на тему "Змінюй в собі негативне ставлення до інших", " Добро починається з тебе", " Не будь жорстоким". Відбулася зустріч з інспектором Ювенальної превенції на якій була проведена бесіда з учнями щодо профілактики та попередження правопорушень і булінгу в учнівському середовищі.

/Files/images/rk2021/IMG-e48bab7966d169ed92720f33c46dedcf-V.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 814